Veel gestelde vragen

Productvragen

1. Wat is het doorbouwprincipe?       

Aanvankelijk is het principe begonnen om van een Flexa Trendy, White of Classic laag bed een halfhoog, hoog- of stapelbed te maken en omgekeerd. Tegenwoordig is het doorbouw principe veel meer. Het is mogelijk om voor bijna alle modellen bedden nu ook uw kinderkamer verder door te bouwen met allerlei accessoires zoals: bijvoorbeeld bureaus,kasten en accessoires.

2. Is de trap zowel links als rechts te monteren bij een hoogslaper en halfhoogslaper?

Bij de Trendy, White, Classic, Harmony Hit, Pino, White en Aline bedden kan de trap zowel aan de linker- als aan de rechterkant gemonteerd worden. Alleen bij de Modern, Bonny en de Pino hoogslaper met bankje bedden kan dit niet.

3. Hoe veel ruimte moet er minimaal tussen de matras en plafond zitten?   

Advies is om minimaal 75 cm te hanteren.

4. Wat is het maximaal gewicht voor de bedden?       

De bedden zijn getest voor 100 kg. Dit is mede afhankelijk wel type lattenbodem er gebruikt wordt.

5. Vanaf welke leeftijd kan een kind op een verhoogd bed slapen?

In het algemeen wordt gesteld dat kinderen vanaf 4 jaar op een verhoogd bed kunnen slapen.

6. Zijn de gordijnen voor een halfhoogslaper hetzelfde als voor een stapelbed?       

De gordijntjes kunnen zowel voor de halfhoogslaper als voor een stapelbed gebruikt worden. Behalve voor het hoog stapelbed Pino en voor de verhoogde halfhoogslapers.

7. Kan het Trendy bed ook zonder kleurpanelen gemonteerd worden?

Nee, zonder de panelen blijven de sleuven open, waar uw kind met haar/zijn vinger in bekneld kan raken.

8. Is het ook mogelijk het bed in onbehandeld hout te bestellen?

Nee, we leveren de bedden alleen in behandelde materialen.

Levertijd, garantie en annuleren 

1. De producten hebben verschillende levertijden, wordt dat in meerdere keren verzonden?          

Standaard geldt de langste levertijd. Mocht dit geval zijn neemt onze klantenservice altijd contact met u op, om af te stemmen hoe de levering zal plaatvinden.

2. Hoeveel garantie zit er op de meubelen?     

Door de fabrikanten van de producten wordt een garantie afgeven. Op alle producten ontvangt u een garantie van minimaal 5 jaar.

3. Hoe kan ik mijn bestelling annuleren?

U heeft het recht uw bestelling tot 14 dagen na ontvangst zonder opgave van reden te annuleren. U heeft na annulering nogmaals 14 dagen om uw product retour te sturen. U krijgt dan het volledige orderbedrag inclusief verzendkosten gecrediteerd. Enkel de kosten voor retour van u thuis naar de webwinkel zijn voor eigen rekening. Indien u gebruik maakt van uw herroepingsrecht, zal het product met alle geleverde toebehoren en - indien redelijkerwijze mogelijk - in de originele staat en verpakking aan de ondernemer geretourneerd worden. Om gebruik te maken van dit recht kunt u contact met ons opnemen via klantenservice@doorbouwbedden.nl. Wij zullen vervolgens het verschuldigde orderbedrag binnen 14 dagen na aanmelding van uw retour terugstorten mits het product reeds in goede orde retour ontvangen is.

Doorbouwbedden.nl

1. Kan ik de meubelen ook bekijken?

​​Doorbouwbedden.nl heeft een mogelijk om een aantal bedden te bekijken op onze locatie in Stadskanaal. We verzoeken u van te voren contact met ons op te nemen, omdat we niet alle modellen hebben staan. Op de contactpagina vindt u ons adres.

Meer vragen?

Mochten er verder nog vragen of onduidelijkheden zijn nodigen we u gaarne uit om contact op te nemen met onze klantenservice:

Telefonnnummer:                085 0710159 
Whatsapp-nummer:            06 5286 5701
E-mailadres:                        klantenservice@doorbouwbedden.nl